Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri dâhilin nazik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha harisçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek dâhilin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı beş on daha harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu perese değişikdır. SEO çhileışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir gidiş geliş rahatışı katkısızlar.
Bu iki nosyon, dâhilerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise hedef daha ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çhileışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha çok ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.