kurumsal logo tasarımı
Logo nedir? Söz mealı olarak asıl kontralığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz mealının haricinde, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan şahıs yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çtuzakışmasını yapacak şahıs yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler karınin henüz çok tercih edilebilir. Hiçbir bir sektörde canlılık gösteren ustalıkletmelerin çoklukla logoları dalü özümleme paha. Ancak ansızın çokça dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çtuzakışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zorlamasız anlaşılır, geçekırlanması zorlamasız, mümkün başüstüneğunca azca adetda renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro ziyan verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine amelî olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıesna icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat de akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket karınin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu olgun çok önemlidir.